Gabinet HELP MEDICAL
ul. Marszałkowska 58 lok. 56
tel. 732877366 lub 732877004
Gabinet HELP MEDICAL
ul. Marszałkowska 58 lok. 56
tel. 732877366 lub 732877004
Miło było mi zobaczyć, że w artykule "Infidelity in Relation to Sex and Gender: The Perspective of Sociobiology Versus the Perspective of Sociology of Emotions" (Sexuality & Culture 2021) Joanna Wróblewska-Skrzek wykorzystała sformułowaną przeze mnie w książce "Anatomia zdrady" definicję zdrady. Tak więc mój poradnik może również inspirować badaczy :)
Link do artykułu: https://link.springer.com/article/10.1007/s12119-021-09845-6
W pierwszym tomie "Szkiców z socjologii emocji" (wyd. UKSW 2020) znalazły się ciekawe prace dotyczące problematyki niewierności:
Całość jest dostępna bezpłatnie: https://wydawnictwo.uksw.edu.pl/img/cms/e-booki/ebook_Sroczy%C5%84ska_Spoleczne%20konteksty_ma%C5%82y.pdf
W związku z epidemią koronawirusa uruchamiam prowadzenie poradnictwa i psychoterapii za pośrednictwem Skype i WhatsApp.
Dotychczasowych i nowych pacjentów zapraszam do umawiania wizyt poprzez help-medical.pl:
Poradnia Help-Medical
Konto bankowe do przedpłat: Idea Bank: 57 1950 0001 2006 6381 8369 0001
biuro@help-medical.pl
+48 732 877 366
+48 732 877 004
Skype: biuro_2485
Miło mi było odkryć, iż prof. dr. hab. Władysław Jacek Paluchowski (Instytut Psychologii Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu) poleca studentom jednego z prowadzonych przez siebie przedmiotów (etyka) jeden z moich tekstów:
„Warto przeczytać tekst Wojciecha Wyplera OPERACJONALIZACJA ZACHOWANIA NIEUCZCIWEGO W BADANIACH PSYCHOLOGICZNYCH; warto by też uczynić go podstawą własnych badań.”
Więcej: http://paluchja-zajecia.home.amu.edu.pl/?dzial=etyka
Żyjemy w czasach kultu piękna – wystarczy spojrzeć na okładki czasopism, czy obejrzeć fragment programu telewizji śniadaniowej lub dowolnego serialu, aby zrozumieć, że w sposób nachalny szeroko promowany jest obraz ludzi wyidealizowanych - szczupłych, „dobrze” tj. markowo ubranych oraz „pięknych i młodych” tj. kobiet mających duże piersi, obfite usta, gładką, pozbawioną zmarszczek skórę twarzy, itd. Porównując się z tymi wzorcami możemy myśleć o sobie jako mało atrakcyjnych i czuć się po prostu źle. Tutaj pojawia się z kolei oferta „poprawienia nas” i „dopasowywania do wzorca”– diety, abonamenty fitness ale też medycyna estetyczna oraz chirurgia plastyczna...
Odpowiedź na pytania redaktor Mai Narbutt (dlaczego Markowi Lisińskiemu/Simonowi Molowi i innym udało się oszukać tak wielu ludzi? jakie uwarunkowania sprawiają, że niektórzy są tak sprawnymi kłamcami? co sprawia, że niektórzy stają się bezwzględnymi oszustami?):
Wojciech Wypler: Po pierwsze, większość z nas jest dosyć podatna na manipulacje. Jesteśmy zmuszeni przyjąć jakąś wstępna wyraźną postawę dotycząca innych ludzi - albo będziemy podchodzić do nich z ufnością i otwartością, albo z ostrożnością, zakładając ze mogą mieć złe intencje i mogą chcieć nas skrzywdzić. Ta pierwsza postawa, opierająca się na otwartości i zakładaniu dobrych intencji innych ludzi wydaje się dużo zdrowsza – przyjmując ją jesteśmy bardziej swobodni, otwarci na innych ludzi, mamy szanse na zbudowanie większej liczby relacji i większej sieci wsparcia, a w konsekwencji lepiej radzimy sobie z życiowymi wyzwaniami, jesteśmy szczęśliwsi...
Szkolenia i treningi psychologiczne w których się specjalizujemy:
[Szkolenie obecnie jest dostępne tylko jako szkolenie zamkniete, tel. 503657456]
Tytuł szkolenia: Kłamstwo, oszustwo i zdrada w życiu prywatnym oraz zawodowym. Jak odkryć prawdę i... co z nią dalej zrobić?
Termin: 12 czerwiec 2015.
Miejsce: BIURCO - sala LUNA, ul. Ogrodowa 31/35, 00-893 Warszawa
Czas trwania: 8 godzin (9.00 - 17.00; w czasie półgodzinna przerwa obiadowa i dwie przerwy 15 min.)
Prowadzący: dr Wojciech Wypler, psycholog.
Cena: 350 zł (opłaty należy dokonać min. 5 dni przed szkoleniem na konto 27 1140 2004 0000 3102 5142 6447 z dopiskiem "szkolenie12.06")
Wprowadzenie:
Kłamstwo, oszustwo i zdrada to zazwyczaj bardzo trudne dla ofiar (małżonka, rodzica, dziecka, szefa czy pracownika) sytuacje z którymi trudno im sobie samodzielnie poradzić - najczęściej na wszystkich etapach mierzenia się z problemem, tj.
Od wielu lat prowadzimy procesy rekrutacji i selekcji pracowników jak również uczymy jak to skutecznie i efektywnie robić.
Firmom, zainteresowanym podwyższeniem kompetencji swoich pracowników w tym zakresie, proponujemy jednodniowe, praktyczne szkolenia (warsztaty) na 3 poziomach zaawansowania.
I. Szkolenie podstawowe REKRUTACJA PRACOWNIKÓW W FIRMIE.
Celem szkolenia jest przekazanie widzy i wyćwiczenie umiejętnosci diagnozowania kompetencji kluczowych dla efektywności pracy na danym stanowisku u kandydatów na pracowników.
Szkolenie skierowane jest dla pracowników działów kadr, rekruterów, managerów, team liderów i wszystkich osób, które przeprowadzają rozmowy z kandydatami do pracy.
Ramowy program obejmuje: